آدرس: تهران - میدان انقلاب - روبروی سینما بهمن - نبش خیابان منیری جاوید - آموزشگاه فن و کار

نحوه تعمیر صفحه نمایش مایکروویو

دسته بندی‌ها
نویسنده: تحریریه فن و کار
تعمیر دکمه صفحه نمایش مایکروویو

ماکروویو یکی از دستگاه های بسیار پر کاربرد و مفید در آشپزخانه محسوب می شود. این دستگاه می تواند انواع غذا ها را به راحتی گرم کند، و زحمت گرم کردن ان ها را از دوش شما بردارد، همان طور که خودتان نیز به احتمال زیاد می دانید، قابلیت های مفید این دستگاه پس از مدتی برای دارنده تبدیل به عادت می شوند و روزی چندین بار مورد استفاده قرار می گیرند. همین موضوع باعث می شود وجود ماکروویو در آشپزخانه یک ضرورت محسوب شود. بدیهی است که این دستگاه نیز، درست مثل هر لوازم خانگی دیگری، گاهی دچار مشکلات و خرابی هایی می شود که بهتر است هر چه سریع تر به رفع آن ها اقدام کرد تا این خرابی ها وضعیت بدتری پیدا نکنند، و یا باعث به کلی خراب شدن دستگاه نشوند. ماکروویو که در دسته لوازم خانگی کوچک، یا همان قهوه ای، جای دارد، درست مثل غالب سایر لوازم خانگی این دسته، الکترونیکی می باشد. این دستگاه می تواند دچار انواع مشکلات، اعم از گرم نکردن مثل قبل، وصل نشدن و به کل روشن نشدن دستگاه، قطع و وصلی سیم اتصال، دود کردن بیش از حد، و غیره گردد. مشکلی که ما قرار است طی این متن به بررسی آن بپردازیم، روشن نشدن، و یا کار نکردن صفحه نمایش ماکروویو می باشد. برای اطلاعات بیشتر، طی ادامه این متن با ما همراه باشید.

خراب شدن و کار نکردن صفحه نمایش ماکروویو می تواند بسیار آزاردهنده و مشکل ساز باشد. چرا که ممکن است شما نتوانید به دکمه های ماکروویو دسترسی داشته باشید، و بنابراین نتوانید به خوبی زمان را برای گرم شدن غذایتان تنظیم نمایید. در ضمن، وقتی غذا را داخل ماکروویو قرار دهید و غذا مشغول گرم شدن باشد، شما نمی توانید ببینید چقدر زمان تا گرم شدن غذا باقی مانده است. مشکلاتی که ممکن است برای صفحه نمایش ماکروویو ایجاد شود مختلف هستند و از همین رو نیز، راه حل های مختلفی برای حل و تعمیر آن ها وجود دارد. در ادامه ما به بررسی برخی از این مشکلات می پردازیم، و راه حل های احتمالی را نیز برای این مشکلات پیشنهاد می کنیم.

کارکرد ها و مزیت های وجود صفحه نمایش بر ماکروویو

وقتی شما به صفحه نمایش دستگاه دسترسی داشته باشید، می توانید به راحتی به تنظیم زمان برای کار کردن دستگاه بپردازید و کار ها را برای خودتان بسیار سریع تر و نیز راحت تر گردانید. به علاوه، وقتی شما فرمانی را به دستگاه می دهید و برنامه ای برایش تنظیم می کنید، برای در جریان بودن از وضعیت اجرا شدن این برنامه (فرضا مدت زمان باقی مانده از برنامه داده شده به ماکروویو)، نیاز به صفحه نمایش دارید تا اطلاعات و اعداد ارقام را برای شما به نمایش بگذارد. به همین علت است که می توانیم بگوییم وجود صفحه نمایش سالم و دقیق بر ماکروویو، بسیار حائز اهمیت است و تقریبا کار کردن با ماکروویو بدون وجود این جز، غیر ممکن است. در ادامه برای آگاه شدن از برخی راه حل های ساده برای تعمیر صفحه نمایش ماکروویو با ما همراه باشید.

  1. مشکل می تواند از برد کنترل اصلی ماکروویو تان باشد

دقت داشته باشید، برخی مواقع پیش می آید که صفحه نمایش ماکروویو شما خراب می شود، به طوری که شما دیگر قادر نیستید اعداد و علائم روی صفحه نمایش ماکروویو را مشاهده بفرمایید. در این شرایط، می توانیم بگوییم که احتمالا برد کنترل اصلی خراب شده و یا مشکلی در عملکرد آن ایجاد شده است. به طور کلی، خراب شدن برد کنترل اصلی، می تواند ناشی از عوامل ساده ای مثل خرابی خازن، یا باز شدن جوش یک لحیم باشد. بنابراین، می توان گفت تعمیر آن کار بسیار سختی نیست و هزینه زیادی نیز به همراه نخواهد داشت. پیشنهاد ما این است که این کار را به یک متخصص بسپارید، تا با اطمینان و بدون هیچ مشکلی به تعمیر ماکروویو بپردازد. اما اگر خودتان می خواهید این کار را انجام دهید، بهتر است با نگاه کردن به مدار دستگاه شروع کنید و در تلاش برای یافتن خطوط شکستگی باشید.

همان طور که پیش تر نیز گفتیم، بهتر است تعمیر این مشکل را به متخصص بسپارید، اما اگر تصمیم گرفتید خودتان اقدام کنید و مهارت کافی را دارید، باید اول به دنبال خط شکستگی بگردید. در صورتی که شما توانستید به وضوح و کامل خط شکستگی را ببینید و به خوبی به آن دسترسی دارید، می توانید با استفاده از یک دستگاه لحیم کاری، دو بخش این شکستگی را مجددا به هم جوش بدهید و مشکل را برطرف نمایید. علت این که ما همواره اصرار داریم از فرد متخصص و با تجربه کمک بگیرید این است که این بخش با مدار ها سر و کار دارد و برای تعمیر آن، نیاز است شما درباره این مسائل مقداری اطلاعات داشته باشید، تا به جای حل کردن مشکل، مشکل جدید و جدی تری ایجاد ننمایید.

  1. حتما منبع برق تان را بررسی کنید

با اینکه ممکن است این مورد را جدی نگیرید و حتی به بررسی آن نیز نپردازید، اما خوب است بدانید که در بسیاری از موارد، با حل کردن مشکلات منبع برق، مشکل صفحه نمایش نیز برطرف شده است. دقت داشته باشید که برق مورد نیاز برای روشن شدن خود دستگاه و صفحه نمایش آن، می تواند متفاوت باشد. بنابراین، این کاملا ممکن است که در صورتی که دستگاه روشن است و به خوبی کار می کند، صفحه نمایش روشن نشود. می توانید با کمک گرفتن از یک متخصص، منبع برقتان را بررسی کنید، و اگر خوش شانس باشید، مشکل روشن نشدن صفحه نمایشتان نیز رفع خواهد شد. یک راه خیلی سریع و کوتاه نیز برای بررسی این مسئله وجود دارد. می توانید چندین دستگاه متعدد را به آن منبع وصل کنید، و در صورتی که مشاهده کردید آن دستگاه ها به خوبی کار می کنند، به احتمال زیاد منبع برق شما مشکلی ندارد، و باید به دنبال راه حل های دیگر باشید.

در نظر داشته باشید که در بسیاری از موارد، افراد برای متصل کردن دستگاه به منبع برق، از سه راهی ها و سایر محصولات شبیه آن ها استفاده می کنند. این سه راهی ها ممکن است با گذر زمان دچار مشکل گردند و یا حتی وقتی اتصالات زیادی دارند، نیز ممکن است برای آن ها مشکل ایجاد گردد. اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که از این سه راهی ها استفاده می کنند، حتما حتما یک بار دستگاه را مستقیما به پریزاصلی وصل کنید، تا از سالم بودن سه راهی تان مطمئن شوید.

  1. شاید فیوز های دستگاه، فرضا فیوز های حرارتی و مانیتور سوخته باشند

البته، قبل از هر چیزی، لازم است بدانید این فیوز ها هر یک در جاهای مختلفی از دستگاه واقع هستند، و می توانند از انواع و برند های متخلفی باشند. بنابراین، اصلا پیشنهاد نمی کنیم که خودتان به بررسی آن ها بپردازید. برای این کار نیاز است شخص با مهارت و با تجربه باشد و به خوبی آگاه باشد که هر یک از فیوز ها کجا قرار دارند، و چگونه باید آن ها را تست نماید. البته اگر گمان می کنید خودتان به اندازه کافی برای این کار مهارت دارید، تعلل نکنید. چرا که این مورد می تواند به احتمال زیاد مشکل اصلی ماکروویو شما باشد و شما می توانید به راحتی با پیدا کردن فیوز سوخته و جایگزین کردن آن، مشکل را رفع نمایید و صفحه نمایش را روشن کنید. ناگفته نماند که نیازی نیست حتما محل قرار گیری تک به تک فیوز ها را حفظ باشید و می توانید با مراجعه به دفترچه راهنمای محصول، از محل قرار گیری آن ها مطلع شوید.تعمیر صفحه نمایش ماکروویو

برای تشخیص دادن اینکه یک فیوز سوخته است یا نه، راه حل های مختلفی وجود دارد. اما یکی از ساده ترین راه ها برای این کار این است که فیوز را پیدا کنید، و به بررسی سیم باریکی که درون آن موجود می باشد بپردازید. اگر این سیم رنگی باشد به احتمال زیاد فیوز مشکلی ندارد. اما اگر این سیم بی رنگ باشد، به احتمال زیاد فیوز سوخته است، و شما می توانید با تعویض و جایگزین کردن آن، به حل مشکل دستگاهتان بپردازید. البته، روش های دیگری نیز برای رفع این مشکل وجود دارد که می توانید باغ رجوع به یک متخصص، از آن ها بهره مند گردید.

  1. شاید مدار اصلی دچار قطعی و یا خرابی شده باشد

گاهی پیش می آید که علت خراب شدن و کار نکردن صفحه نمایش به قطع شدن مدار اصلی در برد کنترل مربوط باشد. برای این که بفهمید آیا این مشکل اصلی هست یا خیر می توانید به بررسی اتصالات صفحه نمایش بپردازید. چک کنید ببینید آیا همه اتصالات به خوبی سر جایشان هستند، یا دچار قطعی و شکستگی شده اند. این قطعی ها می تواند باعث خاموشی صفحه نمایش گردند. درست مثل مراحل قبلی که خدمتتان عرض کردیم، در این بخش نیز شما باید اتصالات را بررسی کنید و به دنیال شکستگی و قطعی بگردید و پس از یافتن آن، با استفاده از دستگاه لحیم کاری، بخش های قطع شده و یا شکسته را مجددا به یکدیگر جوش دهید.

از دیگر مشکلاتی که ممکن است هم زمان با خراب شدن صفحه نمایش دستگاه ماکروویو پیش آید، خراب شدن و کار نکردن دکمه های موجود بر ماکروویو می باشد. خراب شدن این دکمه ها نیز می تواند علل مشابه داشته باشد و با استفاده از روش های ساده می توان به رفع آن ها پرداخت. در ادامه ما به ارائه و بررسی برخی این مشکلات می پردازیم، و روش های رایج برای حل آن ها را نیز ارائه خواهیم داد.

  1. صفحه کنترل ماکروویو شما خراب شده است

خرابی صفحه کنترل می تواند سبب کار نکردن دکمه های ماکروویو گردد. به طور کلی، می توانیم بگوییم این مورد یکی از اصلی ترین دلایل برای این مشکل است. راه و روش بررسی این مورد نیز بسیار بسیار ساده می باشد. تنها کافیست شما تک به تک دکمه های روی صفحه کنترل را بفشارید و از کار کردن و یا عدم کار کردن آن ها اطمینان حاصل نمایید. اگر شما پس از تست کردن تک به تک این دکمه ها، دریافتید که برخی از آن ها به خوبی کار می کنند، در حالی که برخی از آن ها کار نمی کنند و مشکل دارند، می توانید به خرابی صفحه کنترل شک کنید و به تعویض صفحه کنترل و یا صفحه لمسی بپردازید.

  1. خرابی غشا مبدل نیز می تواند باعث پدید آمدن این اتفاق شود

در بند پیشین اشاره کوتاهی به این مورد کردیم. غشا مبدل و یا همان صفحه لمسی نیز یک بخش بسیار مهم و ظریف در ماکروویو است که خرابی آن می تواند باعث عدم کار کردن دکمه های ماکروویو شود. این بخش، دارای مبدل های الکتریک ظریف می باشد که خرابی آن ها می تواند سبب خرابی کلی صفحه لمسی گردد. خوب است بدانید، روی این غشا، و یا همان صفحه لمسی، یک پوششی کشیده شده است که به آن پوشش هدایتگر می گویند. این پوشش می تواند با گذر زمان، دچار مشکلات و خرابی هایی شود. اگر می خواهید این مورد را نیز خودتان بررسی نمایید، قبل از هر کار دستگاه تان را از برق بکشید، و سپس به باز کردن اتاقک آن اقدام نمایید. شما می توانید با استفاده از یک مولتی متر، به بررسی سالم بودن یا نبودن این پوشش بپردازید. اگر روی مولتی متر شما، چند اهم ظاهر شد که هیچ، اگر نه پوشش مشکل دارد و باید به تعمیر آن بپردازید.

  1. برد کنترل ماکروویو، عامل دیگری در پدید آمدن این مشکل

گاهی پیش می آید که صفحه نمایش کار می کند، اما دکمه ها قادر به انجام عملیات نیستندو در این گونه موارد می توانید شک کنید که به احتمال زیاد برد کنترل دچار مشکل است. این برد، به طور کلی وطیفه دارد ولتاژ ظریفی تولید کند و آن را به غشا مبدل ارسال نماید. هنگامی که این بخش دیگر قادر به انجام وظیفه اش نباشد، شما باید به تعویض آن اقدام کنید.

مجتمع فن و کار برگزار کننده دوره های فنی مانند: آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش تعمیرات برد الکترونیکی ، آموزش تعمیرات لپ تاپ ، آموزش تعمیرات یخچال ، آموزش تعمیرات لباسشویی ، آموزش تعمیرات ظرفشویی و … می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های آموزشگاه تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
X بستن
پربازدیدترین مقالات
نحوه تعویض باتری گوشی note 8
تعویض سوکت شارژر شیائومی note 8
نحوه تعویض سوکت شارژر شیائومی note 8
تعمیرات موبایل در خارج از کشور
بازار کار و درآمد شغل تعمیرات موبایل در خارج از کشور
مشکلات متداول گوشی
بررسی مشکلات متداول گوشی Samsung Galaxy Note 9 و راه حل آن ها
تمامی دوره‌ها
مشاهده نظرات ثبت نظر
مشاهده نظرات هنوز نظری ثبت نشده است.
نظر خود را با دیگران به اشتراک بزارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمایش بیشتر